قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: داشتن شرکت بیمه مشترک ایران با سایر کشور‌ها می‌تواند به ایجاد روابط اقتصادی پایدار کمک کند.

مجید مشعلچی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در بیمه مرکزی در رابطه با کشور‌های همسایه، هم سو و دوست متوقف به تفاهم نامه نیستیم ما در کشور‌های منطقه حتما به دنبال همکاری‌های بیمه هستیم که این یک راهبرد اساسی است.

او در ادامه بیان کرد: سعی می‌کنیم شرکت‌های بیمه‌ای مشترک که تاسیس می‌شود فعال باشند یعنی باید سهم‌ها مشخص و بیشتر تلاش می‌کنیم که ۶۰ درصد سهام برای جمهوری اسلامی ایران باشد که البته این مورد کار را دشوار می‌کند.

مشعلچی افزود: در ارتباط با سوریه این اتفاق رقم خورد و ۶۰ درصد سهم ایران است که بین ۳ الی ۴ شرکت بناست در داخل تقسیم شود و راهبر هم یک شرکت خواهد بود در خصوص سوریه انتخاب ساختمان انجام و مجوز‌های لازم اخذ شده و مراحل در حال پیگیری است.

او بیان کرد: در کشور‌های دیگر هم قطعا این اتفاق رخ خواهد داد چند کشور هم اعلام آمادگی برای داشتن شرکت بیمه مشترک با ایران کردند که در حال بررسی هستیم تا این اقدام صرفه اقتصادی داشته باشد و هم بتواند تسهیل کننده بیمه ایی در هر دو کشور را رقم زند. از جمله کشور‌هایی که اعلام آمادگی برای داشتن شرکت بیمه‌ای مشترک کردند عراق، قطر، عمان و... است.

مشعلچی در خصوص اهمیت داشتن شرکت بیمه مشترک ایران با سایر کشور‌ها گفت: در کشور‌هایی که اقدامات شروع شده بحث بیمه گری خیلی عمومیت پیدا نکرده است و بازار‌های مناسبی هستند که اگر ورود به این بازار‌ها به خوبی انجام شود می‌تواند فضا و بازار خوبی را ایجاد کند همچین می‌تواند به ایجاد روابط اقتصادی پایدار کمک و نقشه اقتصادی دولت را هم تکمیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار